Sök grundläggande utbildning i det biblioterapeutiska arbetssättet

Nu kan du som är nyfiken på hur läsning och skrivning kan påverka vårt välmående och utveckling, söka höstens grundläggande utbildning i det biblioterapeutiska arbetssättet (7,5 poäng) på Ersta Sköndal Bräcke högskola. Även denna gång riktar sig utbildningen till socionomer, bibliotekarier, hälso- och sjukvårdspersonal, personal inom äldreomsorg, diakoner, lärare, cirkelledare, psykologer och terapeuter. Har du annan adekvat utbildning och bakgrund är du välkommen att söka. Ansökningstiden går ut den 7 juni 2019.

Kursen innehåller bland annat följande moment
• introduktion till biblioterapi – historik och teoretisk bakgrund,
• lästerapi med praktiska övningar,
• skrivterapi med praktiska övningar,
• att tillämpa biblioterapi för olika målgrupper.

Kursledare är Pia Bergström, som också är initiativtagare till att ubildningen hålls i Sverige.

Utbildningen är en uppdragsutbildning och kostar alltså en slant. Börja bearbeta din arbetsgivare och förklara att det här är värdefulla kunskaper med många användningsområden.

Läs mer om utbildningen på Ersta Sköndal Bräcke högskolas webbplats >>